MisiekWAW, gadałem na ten temat z aligatorem i on mi mówił własnie że 2 litrówka ma być podobno common rail od przyszłego roku ze względów ekologicznych ale jak już napisałem w innym topicu czy tu nie jestem do końca pewien i ustalam to jeszcze
Co wybrać - TDI czy TFSI
Zwiń
X
-
dla mnie wyrozniaja sie przede wszystkim tym, ze w zasadzie niezaleznie od stylu jazdy pala malo, z moich doswiadczen wynika ze jak w dieslu CR cisniesz, to spalanie rosnie lawinowo jak w benieZamieszczone przez KaszanaTDI zawsze były mocno przed konkurencją
jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
wyróżniają.
z dominacja passata, to wiesz, zalezy kto co lubi, sa tacy, ktorzy uwazaja, ze passat był i jest kupą, rowniez sa tacy, ktorzy w ogole na dzwiek slowa Volkswagen padaja na kolana, ja nie rozumiem ani jednych, ani drugich :roll:Zamieszczone przez KaszanaAuto jest fajne, ale juz nie dominuje tak wyraźnie w swojej klasie jak kiedyś.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dlamnie tdi to napewno większ niezawodność niż u konkurencji bo jak widze samochody diselki moich kolegów ile oni przy nich grzebią to aż mnie zdziwienie bierze jeden ma HDi a drugi jakiegoś Fokusa z tdci jak się nie myle.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
W dzisiejszych czasach ciezko o domniacje w dzidzinie motoryzacji. TDI swojego czasu bylo przelomem i dzieki temu pol Europy przesiadlo sie na diesle, bo przestaly one byc smierdzace i powolne.Zamieszczone przez KaszanaAuto jest fajne, ale juz nie dominuje tak wyraźnie w swojej klasie jak kiedyś.
Teraz kazdy producent ma w swojej ofercie co najmniej kilka diesli o roznych mocach.
Podobnie jest z samym nadwoziem. Auta kalsy sredniej sa lepiej wyposazone niz dawne luksusowe. Ciezko tu o jakikolwiek pomysl, ktory pozowoli na totalne przebicie konkurencji.
Do tego doszla konsolidacja rynku - wiele marek teraz jest produkowanych przez jedynie kilku producentow. Wymieniaja oni miedzy soba know-how, komponnety, itd.
Skutkiem tego jest to, ze w zasadzie kazdy samochod jest teraz do siebie zblizony pod wzgledem cenowym, wyposazeniowym, osiagami, itd.
Oczywiscie sa wyjatki, tzw. nisze, ale nie zmienia to faktu, ze w autach dla ludzi w zasadzie nie ma wiekszej roznicy czy kupimy Passata, Mondeo czt Avensis, itd.
Pozostaja jedynie roznice kosmetyczne i wybor auta zalezy bardziej od indywidualnych preferencji i upodoban niz od jakies strategicznej przewagi tego czy innego producenta.TDI 205PS
Komentarz
-
-
to prawda...Zamieszczone przez szkodaKaszana napisał/a:
TDI zawsze były mocno przed konkurencją
jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
wyróżniają.
dla mnie wyrozniaja sie przede wszystkim tym, ze w zasadzie niezaleznie od stylu jazdy pala malo, z moich doswiadczen wynika ze jak w dieslu CR cisniesz, to spalanie rosnie lawinowo jak w benie
różnice w zuzyciu paliwa w zależności od sposobu jazdy w CR wydają się wyraźnie większe. W tarsie potrafię się zmieścić w zużyciu 4,5 l przy jeździe 90-100 km/h ,natomiast przy agresywnej nawet powyzej 9 l
sorry za OT :wink:
sorry za OT :wink:BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz
-
-
Kaszana
[quote="szkoda"]dla mnie wyrozniaja sie przede wszystkim tym, ze w zasadzie niezaleznie od stylu jazdy pala malo, z moich doswiadczen wynika ze jak w dieslu CR cisniesz, to spalanie rosnie lawinowo jak w benieZamieszczone przez KaszanaTDI zawsze były mocno przed konkurencją
jeśli chodzi o moce,moment i osiągi. A teraz,w porównaniu z konkurencją,w ogóle się nie
wyróżniają.
O tym rzeczywiście nie pomyślałem. Tylko gdy VAG przejdzie całkowicie na CR ( a przejdzie ) i ta oszczędność się skończy.
Ja aktualnie poluję na RS- a, ale używanego.Postanowiłem już nigdy nie kupić nowego
auta.Ewentualnie nowy, ale z firm typu CleioCars lub AutoForum gdzie cena za nowy pojazd jest niższa nieraz o 20 % niz w polskim salonie.
Używany,testowy RS z ubiegłego stoi chyba już z pól roku w komisie u Groblewskiego ale cena wynosi 99900 zł :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :
Za tyle to pozostanie w tym komisie na zawsze.
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 10:50 ]
RS ma fajną kierownicę. Jedna z nielicznych rzeczy,która mi sie nie podoba BARDZO
w "zwykłej" Octavii to właśnie kierownica.
Komentarz
-
czy bym sie zdziwil? moze mocno przesadzilem z tym "robi co chce" ale jest w stanie objechac (mowimy o serii - tyle ze diesle maja de facto wieksza moc). Fsi jest zdecydowanie latwiej objechac niz 1.8T.Zamieszczone przez cieqOj to byś sie kolego mocno zdziwił
"I ty Brutusie przeciwko mnie?"Zamieszczone przez dobrygrzeswawanie wiem czy nie przesadziłeś bo jakiś czas temu w pewnym znanym miejscu stawałem na kresce z nowym toledo 2.0TDI . Ja akurat wtedy byłem alteą 2.0 FSI. No i kolega z toledo dostał baty.
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 10:54 ]
Jedyna jej wada to brak guzikow do radia (chyba ze cos dolozyli bo nie bylo takiej opcji) ale zawsze mozna zalozyc z VW.Zamieszczone przez KaszanaRS ma fajną kierownicę. Jedna z nielicznych rzeczy,która mi sie nie podoba BARDZO
w "zwykłej" Octavii to właśnie kierownicanasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975"I ty Brutusie przeciwko mnie?"
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 11:08 ]
sorki za OTNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Szkoda ze nie mam juz serii bo z radoscia zweryfikowalbym ta teze :szeroki_usmiech Kwote o jaka szedlby zaklad ty moglbys ustalicZamieszczone przez Jabar1975aha 140konny "nie samochod" (BKD) robi co chce ze 150konnym 1.8T (fsi nie wspominajac) mowa o seryjnych autach. Tyle ze robi to niekulturalnie
i pali mniej
wstyd
ops:
Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Hmmm na trasie może, ale "spod świateł"... :diabelski_usmiechZamieszczone przez Jabar1975czy bym sie zdziwil? moze mocno przesadzilem z tym "robi co chce" ale jest w stanie objechac (mowimy o serii - tyle ze diesle maja de facto wieksza moc). Fsi jest zdecydowanie latwiej objechac niz 1.8T.
Nawet uwzględniając gifty od fabryki i DSG, cieżko byłoby zejść poniżej 9s do 100.
1.8T w OI - 8,5s do "setki" do spokojnie do osiągnięcia
Niektórzy nie doceniają możliwości tego starego, poczciwego, jakże sympatycznego silniczka :diabelski_usmiech
Co do FSI... IMO wyszła lekka kupa :? (dotyczy 1.6 i 2.0)
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 12:03 ]
:szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech Kolega perfex w temacieZamieszczone przez perfexSzkoda ze nie mam juz serii bo z radoscia zweryfikowalbym ta teze :szeroki_usmiech Kwote o jaka szedlby zaklad ty moglbys ustalic
Komentarz
-
-
Oki zwracam honor gdyz poniewaz nie orientuje sie jak ze startu zatrzymanego z super kierowca w aucie 1.8T bo nie probowalem
ops: Na trasie jednak przewaga (o ile byla) znika. Za to z fsi uparcie obstaje przy swoim. Z dlubnietym 1.8t to jedne co moge powiedziec to ze QBA ma fajny tyl w aucie :diabelski_usmiech
nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
2.0 TFSI jest wspaniałym silnikiem...
Póki co mamy demo w salonie
Natomiast 2.0 TDI na trasie będzie szybkie, ale ze świateł 1.8T zrobi co chce...www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Dlatego napisałem że na trasie te 100pare Nm więcej robi swoje.Zamieszczone przez Jabar1975Oki zwracam honor gdyz poniewaz nie orientuje sie jak ze startu zatrzymanego z super kierowca w aucie 1.8T bo nie probowalem
ops: Na trasie jednak przewaga (o ile byla) znika. Za to z fsi uparcie obstaje przy swoim. Z dlubnietym 1.8t to jedne co moge powiedziec to ze QBA ma fajny tyl w aucie :diabelski_usmiech
Wypada też wspomnieć, że nie każde auto z 1.8T jeździ tak jak O I/Leon/A3, np w Passacie czy Superbie nie jest już tak fajnie (większa masa).
FSI (1.6 2.0) kupa :?
TFSI
A co do super kierowcy... :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
są dwie opcje
TDI pali (ze trzy razy) mniej tańszego oleju napędowego a jakby co to możesz lać olej roślinny (w lecie - ale tylko z pierwszego tłoczenia :-) ) ma też chyba o 1/3 wyższy moment obrotowy i pewnie przy niższych (choć nie końiecznie) obrotach niż to TFSI
a TFSI pali jak prawdziwy amerykański samochód (chyba z 17 litrów na 100) benzyny 98 ale można go zawsze wrucić na gaz (we frakcji płynnej) tylko taki gaz kosztuje pewnie 1/10 ceny tego auta
czyli decyzja należy do ciebie:
passat kombi z TDI i nie będzie obciachu że dzwi skrzypią i klapa tylna ci nie pordzewieje i lakier będziesz mial ładny
no właśnie bo już pewnie niema tego wielowachaczowego zawieszeniaZamieszczone przez KaszanaTen nowy Passat ma dużo dużo dużo lepsze własności jezdne niż stary.
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 18:20 ]
ale zaraz zaraz jest jeszcze taka marka volkswagenowska jak Audi
Komentarz
-
-
oj chyba ma:Zamieszczone przez Bonusno właśnie bo już pewnie niema tego wielowachaczowego zawieszenia
Starannie dopracowane zawieszenie w połączeniu z kolumną McPhersona osi przedniej i czterowahaczową osią tylną przeciwdziałają nierównościom nawierzchni, utrzymując samochód pewnie w torze jazdy - wziete ze strony vw
Akurat to zawieszenie poprawia komfort i bezpieczenstwo jazdy - a nie odwrotnie nowa wersja ma je troche bardziej zaawansowane.
A generalnie tfsi - w codziennej jezdzie nie pali az tak duzo, a podane przy tdi-kach wartosci spalan w duzej czesci nie dotycza seryjych samochodow
- a i tak za spalanie opowiada pzede wszystkim prawa noga
bo reguly nie ma.
w dieslu swietnie sie sprawdza jeszcze opal - zwany w slangu oranzada :diabelski_usmiechZamieszczone przez Bonusa jakby co to możesz lać olej roślinny
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:26 ]
jakby porownac Mitsu Evo (20-25l/100km) i te bardziej paliwozerne ropniaki (powiedzmy 8l - bo raczej ciezko uzyskac wiecej - no chyba ze stojac notorycznie w korkach) to by sie proporcja zgadzala :diabelski_usmiechZamieszczone przez perfexZnaczy ile wg. ciebie pali benzyna a ile diesel ?!
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:27 ]
paliwa "alternatywne"?Zamieszczone przez cieqOlej roślinny do TDI? Gaz do TFSI? O czym my tu mówimy?!??
nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zabrakło tylko "prawie", a jak wiadomo - "prawie" robi wielką róznice... :wink:Zamieszczone przez Bonusa TFSI pali jak prawdziwy amerykański samochód
Tak jak napisał kolega tomek, nie popadajmy w skrajności.
Peace :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:50 ]
Zamieszczone przez Jabar1975paliwa "alternatywne"?
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez IronMam mały a raczej wielki dylemat. Zamierzam zaszaleć i chce wymienić moją Octavię na nową. W rachube wchodzą dwa rozwiązania:
1. Octavia II 2.0TDI 140KM Elegance +ESP +Xenon
2. Octavia II RS 2.0TFSI 200KM
.....przejedź się RS'em i nie będziesz miał już żadnych wątpliwości :diabelski_usmiech Aby docenić ten samochodzik sugeruję solidny slalomik po "siekierkowskim"... z dobrym dociśnięciem do podłogi.. :twisted:
A potem pomyśl, że bez większego problemu możesz z tego zrobić.... 250KM :diabelski_usmiech
Co do spalania. Moj RS1 1.8T 220KM dzisiaj spalił z Warszawy do Chełma... 7,3 L/100 paliwka 98 Verva.
Czy wolno jechałem ? Fakt, że z dzieckiem... prędkość w zakresie 100-150 km/h
TFSI będzie palił podobnie.. wszystko zależy od stylu jazdy.
Komentarz
Komentarz